11 Eylül 2011 Pazar

CUMARTESİ SABAH KAHVALTISI

Dün güzel  geniş bir sabah kahvaltısı yaptık arkadaşlar ile . cuma gecesinden annemin tabiriyle kocakarı kurabiyesi ( ki ben kuruttum biraz kocakarımın dişleri kesmez asla) peynirli poğaça yaptım.
Tarifleri
KOCAKARI KURABİYESİ
125 gr yumuşamış margarin (orjinal tarifte annem süt kaymağı kullanırdı valla benim çocukluğumda sütten bir parmak kaymak çıkardı)
1 çay bardağı sıvı yağ (ayçiçek kullandım ben)
2 yumurta ( birini sarısı üzerine sürmek için ayrılıyor)
2.5 çay bardağı şeker
1. çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
portakal veya limon rendesi
Alabildiğine un
Yapılışı
Sıvılar karışıyor limon rendesi karbonat ilave edilip alabildiğine un katılıyor.epey bereketli kavanoza koyup uzun sürede kalıyor.Şekillendirirken kalıplar kullanabilirsiniz tezgahta incelterek ama ben annemin yaptığı gibi rulo yapıp incelterek bıçakla kestim. saç örgüleri yaptım.
İsterseniz hamurdan az biraz ayırıp kakao ile karıştırıp çeşnili de yapabilirsiniz
PEYNİRLİ POĞAÇA
1 çay bardağı ayçiçek yağı
1 çay bardağı yoğurt
125 gr margarin
1 paket kabartma tozu
2 yumurta sarısı birini dışa
tuz
alabildiğine un
iç malzemesi
kaşar loru
maydanoz
kırmızı biber


sabahtan kalkıp sevgili şehnazın sodalı böreğinden yaptım (ben patatesli bi iç kullandım) ve tamam öğleden sonra 3 e kadar masa başında çene çalmışız vakit nasıl geçti anlayamadık.

3 yorum:

  1. afiyetler olsun:)
    ellerine sağlık... tarif için de teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim 170 derece de pişir 200 de kuruyo kurabiyeler :)

    YanıtlaSil
  3. püf noktası için teşekkürler:) o kadar uğraşıp yakmayalım bir de:)

    YanıtlaSil

CANLARIMMM BAKİMM KİMLER YAZMIŞŞ. :)